Co jeść, by unikać chorób skóry

Piękna i zdrowa skóraMówi się, że stan naszej skóry w dużej mierze odzwierciedla to, co się dzieje w naszym organizmie. Piękna i nieskazitelna skóra jest dowodem zdrowia.

Jak można przypuszczać, na naszej skórze doskonale widać to, czy prowadzimy zdrowy styl życia. Jak się odżywiamy, ile śpimy, czy nie stronimy od aktywności fizycznej.

Odżywianie a stan skóry

Bardzo istotny wpływ na wygląd cery ma sposób odżywiania. Dobrze zbilansowana dieta, w której nie brakuje wartościowych produktów spożywczych, czyli przede wszystkim chudego nabiału, zdrowych tłuszczy i świeżych warzyw oraz owoców, skutecznie poprawia wygląd skóry. Warto również wiedzieć, że w przypadku posiadania problemów dermatologicznych należy przestrzegać pewnych specjalnych zasad żywieniowych, a konkretniej unikać spożywania takich produktów, które zaostrzają dolegliwości.

Dieta a trądzik

Choroby trądzikowe lubią nasilać się po spożyciu czekolady, a konkretniej produktów zawierających kakao, ostrych potraw i fast foodów. Na niektóre osoby niekorzystnie działa też kawa wypijana w nadmiernych ilościach i słodycze.

Dieta a łuszczyca

Podstawę diety dla osób z łuszczycą powinny stanowić takie produkty spożywcze, które wykazują działanie przeciwzapalne. Jadłospis powinien być również bogaty w minerały (szczególnie cynk i miedź), antyoksydanty i zdrowe tłuszcze. Dodatkowo ważne jest całkowite wyeliminowanie produktów przetworzonych.

Dieta a atopowe zapalenie skóry

W przypadku atopowego zapalenia skóry należy zrezygnować ze spożywania produktów alergizujących. Najczęściej są to produkty zawierające mleko krowie, barwniki i aromaty. Niewskazane są też owoce morza i pomidory, które zwiększają w organizmie wydzielanie histaminy.

Jakie witaminy są dobre dla skóry?

Komponując swój codzienny jadłospis, powinniśmy zwrócić uwagę również na to, czy spożywamy pokarmy bogate w witaminy o dobroczynnym działaniu na skórę. To przede wszystkim retinol, tokoferol, kwas askorbinowy i ryboflawina, czyli odpowiednio witamina A, E, C i B2.

Witaminę A można znaleźć przede wszystkim w rybach, pełnotłustym mleku i maśle. Witaminę E w tłuszczach roślinnych, orzechach i pełnoziarnistych produktach zbożowych. Natomiast witamina C znajduje się w cytrusach i pietruszce, a B2 w drożdżach i mleku.

Odpowiednie odżywianie to oczywiście nie jedyny sposób dbania o kondycję cery. Równie ważna jest właściwa pielęgnacja, a czasem również wykonywanie zabiegów kosmetycznych.

Gdzie znaleźć przydatne informacje dotyczące pielęgnacji skóry?

Jeżeli szukasz dodatkowych informacji dotyczących właściwej pielęgnacji skóry, to przede wszystkim poszukaj wartościowych stron w internecie. Szczególnie, jeśli interesują cię zagadnienia związane z problemami dermatologicznymi.

Choroby skóry na blogu Magdaleny Jaglarz

Blog Magdaleny Jaglarz cieszy się bardzo dużą popularnością wśród osób dbających o własne zdrowie, a przede wszystkim o stan skóry. Znajdują się na nim różnorodne porady i wyczerpujące temat artykuły dotyczące szeroko rozumianej pielęgnacji cery. To jedno z najbardziej wartościowych tego typu miejsc w sieci.

Komentarze