Fitness w domu - przydatny sprzęt i akcesoria do ćwiczeń

Fitness w domuDbałość o dobrą sylwetkę nigdy nie może ograniczać się do samej diety. Owszem, jest ona ważna, ale to ćwiczenia sprawiają, że modelujesz dokładnie te partie ciała, na których Ci zależy. Co jednak zrobić, gdy nie masz czasu, by regularnie wychodzić na zajęcia fitness? Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt i ćwiczyć w domu.

Orbitrek

Choć urządzenie to jest bardzo niedoceniane, zdecydowanie warto byś o nim pomyślała. Owszem, zajmuje stosunkowo dużo miejsca, jednak z pewnością sprzęt ten jest cichszy od bieżni. Jednocześnie jest tez bardziej uniwersalny!

Trening na orbitreku ujędrnia uda, ale też pośladki. Przy prawidłowo wykonywanych ćwiczeniach (a więc z wyprostowanymi plecami), wzmacniasz też górne partie ciała. Co jednak najważniejsze, wykorzystując ten sprzęt sportowy możesz bardzo efektywnie spalać dużą liczbę kalorii – a o to przecież chodzi!

Stepper

Jeżeli nie chcesz od razu decydować się na własny orbitrek, pomyśl o stepperze. Odwiedzając dowolny sklep sportowy znajdziesz wiele modeli tego sprzętu. Różnią się pomiędzy sobą głównie zakresem możliwych stopni oporu, wbudowanym licznikiem kroków, czy domontowanymi linkami z uchwytami.

W porównaniu do orbitreka stepper jest znacznie mniej uniwersalny, ale nadal świetnie się sprawdza, gdy chcesz spalić nadmiar tkanki tłuszczowej w udach, czy ujędrnić pośladki.

Rower treningowy

Wybierając sprzęt sportowy, który pomoże Ci dbać o linię, a jednocześnie utrzymać kondycję, poważnie pomyśl o rowerkach stacjonarnych. Podobnie jak wymienione już urządzenia, pomagają w wzmocnieniu ud, ale co najważniejsze, trenując w ten sposób, bardzo efektywnie podniesiesz tempo przemiany materii, a w konsekwencji spalisz ogromną liczbę kalorii. Idealne rozwiązanie, gdy zależy Ci na utrzymaniu linii.

Fitness w domu

Karimata do ćwiczeń

Sprzęt sportowy to nie tylko urządzenia mechaniczne. Warto zaopatrzyć się również w karimatę, z użyciem której można wykonywać sporo podstawowych ćwiczeń, zarówno wzmacniających, jak i rozciągających.

Dbając o sylwetkę nie można zapomnieć o ćwiczeniach na mięśnie brzucha. Z pewnością będą przyjemniejsze, jeżeli nie będą wykonywane bezpośrednio na podłodze. Robiąc brzuszki, warto mieć coś miękkiego pod plecami. Wykonując deskę dobrze jest chronić swoje łokcie. Ćwicząc jogę będzie po prostu o wiele wygodniej.

Warto znaleźć matę dobrej jakości. Te najcieńsze zbyt szybko ulegną przetarciu. Modeli odpowiednie do ćwiczeń najlepiej szukać w konkretnych miejscach, na przykład odwiedzając sklep sportowy Asport.

Wałek do ćwiczeń

Jeszcze niedawno rollery były bardzo niedoceniane, obecnie ma je w swojej ofercie każdy dobry sklep sportowy. Dlaczego są ważne? Ponieważ pomagają odprężyć się po treningu, a przy okazji przyspieszają regenerację.

Wałki do ćwiczeń stosowane są do automasażu wykonywanego pod koniec treningu - po prostu podkładasz je pod plecy lub nogi i przesuwasz się po nich powolnym, ale konsekwentnym ruchem.

Wałki najlepiej posiadać w dwóch wersjach, jednej gładkiej, drugiej z wypustkami. Ta pierwsza stosowana jest do automasażu pleców, a więc tej partii ciała, w przypadku której należy uważać na kręgi. Wałek z wypustkami służy dla odmiany do masowania nóg.

Z obu korzystaj regularnie, a nie tylko unikniesz niepotrzebnego bólu, ale też poprawisz krążenie w masowanych miejscach, a tym samym przyspieszysz w tych obszarach spalanie tkanki tłuszczowej.

Komentarze


ŁękotkaŁękotka to miejsce newralgiczne - szczególnie narażone na wszelkie urazy. Ostatnie badani


RefleksoterapiaCo powiesz na masaż stóp? Nie, nie chodzi o to, czy bolą Cię nogi. Obojętni


NadpotliwośćBotox jest powszechnie znanym zabiegiem w medycynie estetycznej, służącym d


Nietolerancja laktozyNietolerancja laktozy często jest mylona z uczuleniem na biał