Jak dbać o mięśnie i kości u dzieci?

Mięśnie i kości u dzieciWiele dzieci uprawia przeróżne sporty. Jedne grają w piłkę nożną, inne biegają na czas, a jeszcze inne pasjonują się sportami walki. Niezależnie jednak od dyscypliny, wszystkie te aktywności korzystają z pracy mięśni i kości.

Jak zatem o nie dbać, by uniknąć kontuzji?




Odpowiedni plan treningowy

Podstawą zrównoważonego rozwoju jest odpowiedni plan treningowy. Mięśnie, zwłaszcza na początku drogi małego sportowca, nie mogą być nadmiernie obciążone. To właśnie dlatego większość zajęć sportowych dla maluchów jest co drugi dzień, by mięśnie miały szansę na odpoczynek i regenerację.

Nie zaczynaj bez rozgrzewki

Warto wpoić dzieciom zasadę, że rozgrzane mięśnie pracują lepiej. To właśnie dlatego każde zajęcia sportowe zaczynają się od kilkuminutowej rozgrzewki, zanim rozpoczną się ćwiczenia o wyższym stopniu skomplikowania. Takie zachowanie pomaga dbać o mięśnie i pomaga uniknąć kontuzji.

Ćwiczenia dzieci

Odpowiednia dieta

Należy pamiętać, że rozwijający się organizm dziecka wymaga zbilansowanej diety. Tylko wtedy dziecko będzie miało szansę na prawidłowy i harmonijny rozwój oraz uniknie niedoborów witaminowych. Jeśli jednak podejrzewamy, że dieta dziecka jest zbyt uboga w składniki odżywcze, bo dziecko jest niejadkiem lub stroni od potraw bogatych w witaminy i minerały, to sięgnijmy po lek na wzmocnienie mięśni. Pomoże on uzupełnić powstałe niedobory i zadbać o mięśnie u dziecka. Pozytywnie wpłynie on również na cały organizm, bo witaminy i minerały są potrzebne nie tylko mięśniom, ale i pozostałym układom wewnętrznym.

Dlaczego kości i mięśnie są słabe?

Złamana ręka, noga, czy inne złamanie u dziecka rodzi szereg pytań. Dlaczego doszło do takiego wypadku, skoro maluch jest jeszcze mały i powinien mieć mocne kości. Poszukajmy, jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji.

  • Niedobór  witaminy  D

Za zdrowe kości odpowiedzialna jest m.in. witamina D. To właśnie jej niedobór może prowadzić do krzywicy w wieku wczesnodziecięcym. Mając to na uwadze pediatrzy zalecają suplementację witaminą D już u niemowlaków. W naszym klimacie, gdy słońca jest bardzo niewiele, a w dodatku chronimy się przed nim przy użyciu filtrów, podawanie witaminy D jest zalecane również dzieciom starszym, a nawet dorosłym.

Więcej na temat suplementacji witaminy D u dzieci znajdziesz na http://www.sanostol.pl/witaminy-substancje-odzywcze/suplementacja-witaminy-d-u-dzieci.

Sama witamina D jednak nie wystarczy. Aby mogła być ona dobrze wchłonięta niezbędny jest wapń. Bez niego nie ma szans na zdrowe kości oraz zęby. Dlatego warto pamiętać, by zapewnić odpowiednią podaż wapnia podczas suplementacji witaminy D, bo bez niego uzupełnienie niedoborów witaminy D się nie uda.

Ćwiczenia dzieci

Jak uzupełniać niedobory witamin u dzieci?

Remedium na powstałe niedobory jest oczywiście ich uzupełnienie. Warto sięgnąć po lek na wzmocnienie kości, który zawiera odpowiednią kompozycję wymienionych wyżej składników i pomaga zadbać o nasze kości. Dzięki niemu rosnące kości dziecka będą tak zdrowe i mocne, że złamania będą je omijać szerokim łukiem.

Dobrze byłoby również wpajać dziecku dobre nawyki, jak np. spożywanie ryb kilka razy w tygodniu. Zawierają one bowiem zarówno witaminę D, jak i wapń, co pozwala w naturalny sposób zadbać o mocne kości.

Ocena: 5.0

Komentarze

Stomatologia Pałyga
Niedobór wapnia oraz witaminy D niekorzystnie wpływa także na kondycję uzębienia. Dobrze zbilansowana dieta jest zatem niezbędna, aby nasze dzieci rosły zdrowo.
https://stomatologia-palyga.pl/

data-matched-content-rows-num="1,4" data-matched-content-columns-num="4,1" data-matched-content-ui-type="image_stacked" data-ad-format="autorelaxed">