Jak wzmocnić florę bakteryjną jelit?

Flora bakteryjna jelitCodziennie narażamy swój organizm na działanie czynników osłabiających prawidłowe funkcjonowanie flory bakteryjnej. Wysoko przetworzona żywność, dieta uboga w błonnik pokarmowy, nadmierne spożywanie alkoholu, stres czy przewlekłe spożywanie leków to tylko niektóre z powodów uszkodzenia naszej flory bakteryjnej. O tym jakie najczęściej sygnały wysyła nasz organizm oraz jak właściwie zadbać o swoją florę bakteryjną jelit i ją wzmocnić dowiesz się z poniższego materiału.

Najczęstsze objawy świadczące o zaburzonej florze bakteryjnej jelit

W dzisiejszych czasach, gdy ciągle pędzimy i nie mamy czasu na spokojnie zadbać o właściwą kondycję naszej flory bakteryjnej jelit, jej podrażnienie nie jest niczym trudnym. Dowiedz się jakie objawy najczęściej wskazują, że powinieneś nieco więcej uwagi poświęcić swojemu organizmowi.

Po pierwsze - spadek odporności. Jeśli często dokuczają Ci infekcje bakteryjne czy wirusowe, powinieneś na poważnie zainteresować się swoimi jelitami, bowiem aż 70% komórek układu odpornościowego mieści się w przewodzie pokarmowym. Pandemia COVID-19 pokazała nam, że dobra odporność jest w stanie uchronić nas przed ciężkim przebiegiem choroby, dlatego tak ważne jest odpowiednie dostarczanie do organizmu witamin i minerałów.

Po drugie - sygnały z układu pokarmowego. Jeśli borykasz się z przewlekłymi problemami układu pokarmowego takimi jak ból brzucha, wzdęcia, biegunka czy zaparcia to powinna zapalić Ci się żółta lampka. Zwróć szczególną uwagę na to co znajduje się na Twoim talerzu. Właściwa dieta powinna składać się z warzyw i owoców bogatych w błonnik pokarmowy.

Po trzecie - wzrost wagi. Rodzaj mikroflory bakteryjnej może decydować o intensywności odkładania tkanki tłuszczowej i może mieć związek z tendencją do tycia. Jak wskazują naukowcy, bakterie jelitowe mają zdolność rozkładania polisacharydów i pozyskiwania z nich energii, co ma wpływ na to jak zachowuje się nasz organizm w kwestii wagi.

Po czwarte - zmęczenie i pogorszenie stanu psychofizycznego. Nie bez powodu jelita nazywane są drugim mózgiem. Brak równowagi pomiędzy bakteriami, grzybami i drożdżami występującymi w naszym układzie pokarmowym może powodować m.in. depresję. Również w produkcji serotoniny nazywanej hormonem szczęścia ogromną rolę odgrywają nasze bakterie jelitowe. Właściwa troska więc o jelita może bezpośrednio wpływać na nasze samopoczucie. Warto więc zadbać o to by podarować im wszystko co najlepsze!

Jak właściwie zadbać o florę bakteryjną naszych jelit w domowym zaciszu?

Rozważ włączenie do diety produktów bogatych w tzw. bakterie kwasu mlekowego. To różnego rodzaju przetwory mleczne jak maślanka, kefir, zsiadłe mleko czy jogurty. Decydując się na zakup tych produktów, każdorazowo sprawdzaj etykietę i wybieraj te z nich, które mają zdrowych kultur bakterii jak najwięcej! Pamiętaj również, że im krótszy skład produktu, tym będzie on dla nas zdrowszy!

Wzbogać swoją dietę o produkty o właściwościach prebiotycznych takich jak czosnek, cykoria, por, cebula, pomidory, rośliny strączkowe, banany i aloes. Niezwykłe właściwości wykazuje również sok z żurawiny bowiem jej owoce zawierają poza licznymi witaminami (C, E, K, B1, B2, B6, mangan, sód, magnez i potas) także błonnik, którego spożycie pomaga osobom z problemami układu trawiennego. Spożywany regularnie reguluje i wspiera właściwe funkcjonowanie układu pokarmowego.

Poznaj prozdrowotny sok z żurawiny marki Bio Food: https://sklep.biofood.pl/pl/ekologiczny-sok-z-zurawiny-03l.html

Pamiętaj również by dobierając swoją dietę zwracać uwagę na to jakiego pochodzenia wybieramy produkty. Coraz częściej na rynku możemy znaleźć nie tylko zdrowe, ale również zdrowo uprawiane owoce i warzywa - świeże oraz w formie przetworów. Szukając wysokiej jakości warto zapoznać się z ofertą sklepu Bio Food, która od 1994 roku dba o to by w polskich domach królowało wszystko to, co w owocach i warzywach najlepsze.

Komentarze