Paznokcie a witaminy, czyli co jeść aby wzmocnić płytkę

Witaminy a paznokcieJak wiadomo dieta to jeden z najważniejszych elementów naszego życia, który decyduje o tym jak funkcjonuje i zachowuje się nasz organizm. Codzienny jadłospis ma również ogromny wpływ na nasze paznokcie, i nawet niewielkie niedobory witamin mogą negatywnie oddziaływać na płytkę. Szczególnie w okresie zimowym, gdy świeże warzywa i owoce są trudno dostępne możemy gołym okiem zauważyć skutki braku odpowiedniej ilości witamin na naszych dłoniach i paznokciach.

Jak zauważyć objawy braku witamin

Tak na prawdę objawów niedoboru witamin jest trudno nie zauważyć, szczególnie gdy dbamy o nasze paznokcie. Najczęstszymi symptomami oraz sygnałem że należy wzbogacić naszą dietę są przebarwienia, łamliwość, rozdwajanie, prążki i białe plamki. Pamiętajmy że zmiana naszego jadłospisu to nie wszystko. Na naszych paznokciach i włosach odkładają się szkodliwe toksyny, przez co kurację należy rozpocząć od oczyszczenia organizmu.

Oczyszczenie organizmu z toksyn

Pierwszym i najważniejszym elementem kuracji, jest odstawienie wysoko przetworzonego jedzenia, czyli tego uważanego za najbardziej szkodliwe. Rozpoczynamy od eliminacji z naszej diety posiłków typu fast food, chipsów, słodyczy oraz dań smażonych z użyciem dużej ilości tłuszczu i bogatych w sól. Ponadto rezygnujemy z używek, czyli papierosów oraz alkoholu, które zastępujemy dużą ilością wody. Staramy się zamieniać mięso na ryby, szczególnie te z akwenów morskich, które zawierają dużo kwasów OMEGA 3. Słodkie przekąski zastępujemy produktami bogatymi w błonnik, czyli produkty zbożowe, suszone owoce, i rośliny strączkowe.

Jakie witaminy wpływają na paznokcie

Jednymi z najważniejszych elementów mających pozytywny wpływ na nasze włosy i paznokcie są witaminy E, A, B6, B12, B1, oraz cynk. Warto również pamiętać o odpowiedniej ilości wapnia, kwasów DHA i EPA. To właśnie dlatego tak ważne są produkty pełnoziarniste czyli kasze, ryż brązowy, nasiona (przykładowo dyni), orzechy, oraz ryby morskie a także oleje roślinne i chude mięso. Wapń znajdziemy głównie w produktach mlecznych, takich jak kefir, jogurt naturalny, maślanka, czy wszelakie sery. Aby przyspieszyć regenerację uszkodzonych komórek i wspomóc ich wzrost, pamiętajmy o witaminie A, która znajduje się czerwonych i żółtych owocach oraz warzywach. Beta karoten który jest przekształcany w witaminę A, wspomaga produkcję keratyny, czyli głównego budulca paznokci.

Co oprócz diety wpływa pozytywnie na nasze włosy i paznokcie

Oczywiście dieta jest jednym z najważniejszych elementów funkcjonowania naszego organizmu, natomiast możemy jej delikatnie pomóc poprzez używanie ziołowych preparatów, czy regenerujących odżywek. Doskonałym elementem wspomagającym nasze włosy i paznokcie, będzie napar ze skrzypu polnego, który jest źródłem magnezu, cynku i krzemu przyspieszającymi wzrost płytki paznokcia. Napar z pokrzywy będzie kolejnym doskonałym komponentem jadłospisu, zawierającym dużą ilość żelaza, zapobiegającego łamliwości paznokci. Możemy również zdecydować się na wspomagające regenerację oliwki do paznokci, oraz kremy do rąk, które pomogą w ich odbudowie.

Współautorem artykułu jest: NOX Nails.

Ocena: 4.8