Płatki na śniadanie - jakie mamy rodzaje i z czym je jeść?

Płatki śniadaniowePopularyzacja płatków kukurydzianych, które niekoniecznie są najzdrowszą opcją, sprawiła niestety, że wiele innych rodzajów płatków pozostaje niezauważonych. Warto jednak je poznać, ponieważ są bogatym źródłem substancji odżywczych, dzięki którym możemy zjeść smaczne, zdrowe i sycące śniadanie! Jakie mamy zatem rodzaje płatków śniadaniowych, które warto włączyć do swojej codziennej diety?

Płatki śniadaniowe - rodzaje

Wybierając płatki na śniadanie, chcemy zazwyczaj zjeść coś na szybko i w większości przypadków praktycznie każdy rodzaj zbożowych płatków śniadaniowych nam to umożliwi. Może nie zawsze będzie to aż tak błyskawiczne, jak zalane mlekiem płatki kukurydziane, jednak z pewnością korzyści dla zdrowia i naszej kondycji będą o wiele większe. Jakie mamy rodzaje płatków, które warto zacząć jeść na śniadanie i czym się one charakteryzują?

Są to przede wszystkim:

  • Płatki owsiane - dostępne także jako płatki błyskawiczne, są sycące, szybkie w przyrządzeniu, bogate m. in. w błonnik, witaminy z grupy B, żelazo i magnez.
  • Płatki orkiszowe - duża zawartość białka i błonnika sprawia, że są to płatki, które wzmocnią organizm, zawierają w sobie m. in. szereg witamin z grupy B, potas, magnez, wapń, cynk i żelazo.
  • Płatki jaglane - bardzo zdrowe płatki bezglutenowe, znajdziemy w nich bogate źródło witamin z grupy B oraz witaminę E, a także krzem, fosfor, wapń, miedź, cynk czy magnez.
  • Płatki ryżowe - są lekkostrawne, smaczne i proste w przygotowaniu.
  • Płatki jęczmienne - świetne źródło błonnika, zawierają witaminy z grupy B oraz szereg makro i mikroelementów, takich jak żelazo, magnez, potas, wapń czy fosfor. Sprzyjają regeneracji żołądka.

Jak widać, wybór mamy spory i z łatwością dopasujemy konkretny rodzaj płatków do naszych indywidualnych gustów smakowych oraz potrzeb, pod względem konkretnych wartości odżywczych. Kolejnym pytaniem jest to, z czym jeść zdrowe płatki https://melvit.pl/melvit/platki/?

Z czym jeść płatki śniadaniowe?

W większości przypadków płatki śniadaniowe można jeść przyrządzone zarówno na mleku, jak i na wodzie. Natomiast płatki oferowane w specjalnych fit mieszankach np. z bakaliami, owocami i orzechami, można także spożywać z dodatkiem jogurtu. Przy czym płatki śniadaniowe można zjeść na ciepło albo na zimno. Mieszanki śniadaniowe obejmujące płatki z dodatkiem np. owoców, miodu i bakalii z jogurtem możemy tworzyć sami, wedle własnego uznania. Płatki są zatem nie tylko zdrowym i pysznym śniadaniem, ale także łatwo konfiguralnym posiłkiem, którego skład możemy zmieniać w zależności od potrzeb czy smaków.

Komentarze