Źródła luteiny

Warzywa - źródło luteinyOrganizm ludzki teoretycznie jest w stanie produkować wszystkie złożone substancje chemiczne, które są nam potrzebne do życia. Jest to kwestia jedynie przygotowania odpowiednich procesów, które będą przekształcały substancje proste w złożone. Mówiąc obrazowo, organizm musi zbudować sobie fabrykę takich substancji chemicznych. Budowa odpowiednich mechanizmów przebiega na drodze ewolucyjnej i każda taka inwestycja odbywa się kosztem określonych zasobów.

Jeśli organizm ma możliwość naturalnego przyjmowania substancji z zewnątrz, nie będzie jej produkował, bo byłoby to marnowaniem zasobów. Tak jest chociażby w przypadku luteiny, która zawsze była łatwo dostępna, więc ewolucja nie zainwestowała w jej produkcję. We współczesnym świecie okazuje się, że jest to sytuacja prowadząca do kłopotów, ponieważ u coraz większej ilości osób dochodzi do niedoborów luteiny.

Ile luteiny potrzebujemy?

Badania nie są tutaj jednoznaczne, ale amerykańscy naukowcy ustalili, że jeśli organizm nie będzie otrzymywał przynajmniej 4 miligramów na dobę, będzie się to odbywało ze szkodą dla procesów biologicznych zachodzących w naszym organizmie. Luteina jest istotna przede wszystkim dla narządu wzroku. Wykazano bezpośrednią korelację jej niedoborów z procesami zwyrodnieniowymi plamki żółtej. Obecnie zakłada się, że podawanie na dobę 5-6 miligramów luteiny to optimum, do którego powinniśmy dążyć.

Luteina jest powszechna

Luteina pochodzenie może mieć naturalne lub syntetyczne. Luteina pochodzenia syntetycznego to oczywiście suplementy diety produkowane przez przemysł farmakologiczny. Korzystanie z nich to dobry pomysł, ponieważ bezpiecznie i skutecznie pozwalają zlikwidować wszelkie niedobory tej substancji.

Luteina pochodzenia naturalnego to luteina znajdująca się w produktach spożywczych . Zaledwie 100 gram jarmużu oferuje nam około 40 miligramów luteiny, co oznacza kilkakrotność zalecanej dziennej dawki. 100 gram szpinaku to dwukrotność dziennej dawki. Żeby zaspokoić zapotrzebowanie na luteinę, potrzeba 200-300 gramów dyni, cukinii lub brokułów. Jeżeli jakaś roślina jest żółta, czerwona lub zielona, jest w niej sporo luteiny, co oznacza, że zbilansowana dieta chroni nas przed niedoborami, a w warunkach prehistorycznych, do których przystosowała nas ewolucja, jakiekolwiek niedobory były wręcz nie do pomyślenia.

www.auraherbals.pl

Komentarze